T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
RİZE / ÇAYELİ - Ahmet Hamdi-Nurzan İshakoğlu Anadolu Lisesi

TÜRKİYE HAREKETLİLİĞİ

2018 yılında Yunanistanın koordinatörlüğünde ortak olarak başladığımız projenin 4. Ayağı olan LTTA4 6-11 Kasım 2019 tarihleri aralığında Rize/Çayeli ilçesinde gerçekleştirdik. LTTA hareketliliğine İspanya, Yunanistan ve Bulgaristan dan toplam 32 katılımcı iştirak etti. 1 hafta süren bu hareketlilikte de okulumuzdan 20 öğrenci ve 8 öğretmen görev aldı. İnnovation and Mobile Learnin projesi kapsamında bugüne kadar 6 farklı web 2.0 aracı ile etkinlikler ve eğitim-öğretim faaliyetleri gerçekleştirilmişti. Türkiye hareketliliğinde de Padlet ve voicethread olmak üzere iki farklı web2.0 aracı ile faaliyetler gerçekleştirdik. Bu faaliyetleri 30 öğrenci ve 8 öğretmenin katıldı. Bu web 2.0 araçları kullanılırken farklı kültürden, farklı dilden öğrencilerin ortak faaliyetleri gerçekleştirmesini amaçladık. Bunun için yapılan sosyal faaliyetlerin bu uygulamalara entegre edilmesi sağlandı. Aynı zamanda uygulamalar esnasında kültürel etkileşimin, ortak dil kullanımının, farklılıklara saygının, dil gelişiminin, kültürlerarası diyaloğunun gerçekleşmesini amaçladık ve bu doğrultuda tüm hareketliğimizi gerçekleştirdik.

                6 Kasım 2019 tarihinde başladığımız hareketlilikte toplma 3 workshop düzenledik. Bu workshop öncesinde farklı ülkelerden gelen öğrencilerin birbirlerini tanıma ve dil paylaşımı adına tanışma etkinlikleri düzenledik. Bunun dışında projeyi daha etkin ve sosyal kılabilmek adına Rize bölgesindeki Ayder Yaylası, Palovit Şelalesi, Zilkale, Şimşir Ormanı, Peki Mağrası, Trabzon bölgesindeki Sümela Manastırı, Ayasofya Cami, Atatürk Köşkü ve Artvin İlindeki Borçka Karagöl olmak üzere 10 farklı önemli noktalara sosyal faaliyetler gerçekleştirdik. Bu faaliyetleri gerçekleştirirken katılımcıların güvenli ve konforlu seyahatler gerçekleştirmesi adına tüm yasal prosedürler tam olarak yapıldı. Katılımcıların konaklama, yemek ve içecek noktasında her türlü istek ve farklılıkları dikkate alarak projeyi yürüttük.

                Proje sonunda tüm katılımcılar için 4 farklı kategoride toplam 14 sorudan oluşan anket hazırladık. Bu ankette katılımcıların workshoplar, gezi ve sosyal faaliyetler, konaklama ve yemek faaliyetleri ve güvenlik hakkındaki geri dönüşlerini ölçtük. Anket sonuçlarına göre katılımcıların %74.6 sı web 2.0 aracı  padletin %74.6 sı kullanışlı olduğunu, %57.6 sı voicethread in kullanışlı olduğunu belirtti. %89.7 oranındaki katılımcı 5 ve üzeri sayıda iyi arkadaşlık edindiğini buda bize sosyal ve kültürlerarası etkileşimin olumlu taraflarını göstermektedir. Katılımcıların %90 oranında seyahat, konaklama ve yemek faaliyetlerinden memnun olduğunu, yaptıkları seyahatte %100 oranında kendilerini güvende hissettiklerini belirttiler.

                Bir haftalık hareketlilik sonunda mobil öğrenmenin ve inovasyonun öğrencilerin etkinliklerdeki rollerine daha fazla hale getirdi. Bu durum onların dil gelişimine, sosyalleşmesine, kendilerini tanımalarına, farklılıklara yani farklı olan her şeye saygı göstermelerine, yaratıcılıklarına, kültürler arası diyaloğa olumlu katkıda bulundu. Zaten projemizin genel ve özel amaçlarına ulaşmış olmak bizim öncelikli hedefimizdi. Aynı zamanda yapılan tüm faaliyetleri yaygınlaştırılması noktasnda yerel medyada haberler yapıldı. Ulusal anlamada sosyal medya hesaplarında; twitter, instagram, facebook, etwinnig güncel paylaşımlar yapılarak yaygınlaştırma faaliyetleri gerçekleştirildi.

05-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201905-11-201906-11-201906-11-201906-11-201905-11-201905-11-201905-11-201906-11-201906-11-201906-11-201906-11-201906-11-201906-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-201910-11-2019

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.06.2020 - Güncelleme: 05.10.2023 09:05 - Görüntülenme: 249
  Beğen | 0  kişi beğendi